Поради молодому вчителеві і не тільки…
Необхідно:
·
- любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й
виховувати;
·
- не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути
незаперечним;
·
- посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;
·
- постійно стежити за своїм мовленням;
·
- бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх
учнів;
·
- постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення,
Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не боючись, що вони не
зрозуміють;
·
- крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні
технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;
·
- працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна
мати помилок”;
·
- розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця,
не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками;
·
- не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу
не впорається;
·
- не демонструвати свою любов до окремих учнів;
·
- пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те,
що трапилося;
·
- нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна
забула”;
·
- у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не
критикувати їх у присутності учнів;
·
- співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не
скаржитися їм принагідно на їх дітей;
·
- одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
·
- намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки
вчитель ставить самому собі за невміння навчити;
·
- не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;
·
- знати, чого вчити та як найкраще вчити;
·
- завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно –
це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама;
·
- ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому
також не сварити батьків при дітях;
·
- пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна
особистість;
·
- не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а
особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у
вигляді емоцій, почуттів, переживань.
Слід навчитися:
·
- варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
·
- обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на
уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;
·
- розв’язувати будь-яку складну ситуацію;
·
- на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями;
·
- працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці,
але й поза ним;
·
- детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не
тільки на уроці, але й поза ним;
·
- детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на
головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх;
·
- використовувати картки там, де вони доречні, а не під час
фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні;
·
- берегти час на уроці;
·
- організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як
швидко минув урок!”
Важливі моменти для виконання на “автоматі”
·
- Починати урок завжди вчасно.
·
- Завжди бути готовим до уроку.
·
- Приходити до класу хоча б за 15 хв до дзвінка, щоб перевірити
стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на
можливі запитання учнів та ін.
·
- Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання;
стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
·
- Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі
уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається
або розмірковує про щось особисте.
·
- Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними
кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково
перепише з дошки до зошита.
Самоосвіта
·
- Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і
курсах, із книжок та журналів.
·
- Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де
справи кепські. У такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних
запитань.
Підготовка до уроку
·
- Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось
цікаве.
·
- Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай
вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю,
цікавою інформацією, дослідами тощо.
·
- Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих
картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з
посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна
картотека – розв’язник.
·
- Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести
картотеку статей.
·
- Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку
основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку.
Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати
впродовж усієї теми.
·
- Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають,
розкажуть тим, хто не знають”.
·
- Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в
яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися
пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві
роботу з учнями
Немає коментарів:
Дописати коментар